duminică, 4 decembrie 2011

Sub impulsul marketingului din supermarket

Asta seara am fost in supermarket, cu intentia clara de a cumpara doar fructele pe care le pusesem pe scurta lista virtuala cu care plecasem de acasa. Trebuie sa spun ca sunt foarte sensibila la modul de prezentare al unor produse, fapt pentru care in momentul in care privirea mi s-a oprit pe raftul plin de seminte de in, am decis imediat ca trebuie sa le cumpar. Cu semintele de in deja in cos, m-am pus pe cautat seminte de susan. Cautarea a fost una scurta pentru ca imediat am gasit si semintele de susan. Gata! Acum cumparate semintele, trebuia sa gasesc ceva ce putea include "vestitele" seminte, si care sa-mi astampere rapid pofta de bucatarit. Ajunsa acasa am deschis televizorul pe "Romania, te iubesc", una din emisiunile mele preferate, si animata de minunatiile Bucovinei am decis sa fac o paine impletita cu seminte de in si susan. Pentru ca "cheful" imi prisosea am purces la bucatarit.
1 pliculet de drojdie uscata de la Dr. Oetker (mama foloseste in general drojdie proaspata, insa acum nu mai aveam)
1 lingurita de zahar
1/2 lingurita de sare
faina cat cuprinde (aici nu ma descurc cu cantitatile, oricum am pus putin mai mult de 1 kg. La final mai ramane insa este bine sa fie.)
1/2 litru de apa incalzita putin 
Se amesteca toate astfel incat sa rezulte o compozitie moale.
Se acopera cu un prosop curat si se lasa la crescut. In general mama face painea in doua atape: maiaua si apoi coca framantata pe care o lasa sa creasca. Daca decideti sa procedati asa, trebuie sa  luati in falcul faptul ca  apa se pune in doua etape. Eu prefer sa fac totul dintr-o singura miscare. Timpul in care painea trebuie sa cresca depinde de temperatura din camera si de cat de tare/moale a fost facuta compozitia. 
Dupa aprox. 45 de minute, am impartit coca in 3, am impletit-o frumos si am pus-o intr-o tava de cozonac. Cuptorul aragazului era deja incalzit la foc potrivit inca de cand m-am apucat de treaba, astfel ca dupa 30 de min. de stat in cuptor painea mea arata cam asa.
In incheiere trebuie sa spun ca am fost foarte mandra de realizarea mea

0 comentarii: